MOZIKLIP FILMRÉSZLET FILMKÉPEK RÖVIDFILMEK FILMVETÍTÉS FILMLETÖLTÉS

 


„A teljesség felé” c. film első két fejezete
Az Auras Art Studio, a Mokép és a Miramax Films közös nagyjátékfilmje
112p CINEMASK xHD cinemascope, Dolby Digital 5.1

(2007)





S Z E R E L EM

„A vágyak madarának láncai elszakadtak
Szívünkben Ég és Föld egyesül
A Mindenség ura vezeti, s vigyázza lépteink
Angyalok segítségével apánk s anyánk egyszerre


*

H A J N A L I     V A L L O M Á S

Oriah – Mountain Dreamer  nyomán

Szia!
„Visszajöttem érted, mert remény vagy minden érdek nélkül.
Úgy érzem, hogy értékes, tehát fontos, pótolhatatlan vagy számomra.
De nekem, az hogy érzem, egy  férfinak, ez még kevés:
Tudni is szeretném.
  
    Cseppet se érdekel, mi a neve annak, ami közöttünk van.
Szerintem az a fontos,
hogy tudunk-e egymásnak olyat adni,
amire a másiknak valóban szüksége van,
és  így  egymás életét teljesebbé tenni.
 
     Nem érdekel, hogy miből élsz.
Csak azt szeretném tudni: Mire vágysz, és szembe is mersz-e nézni e vágyaiddal?

    Az se érdekel, hogy hány éves vagy.
De szeretném tudni:
Megkockáztatod, hogy őrültnek tűnj a szerelmeidért,
és azért a kalandért, amiért élsz?

     Hát az se érdekel, milyen bolygók állnak együtt épp  a holdaddal.
Arról azonban szeretnék tudni:
Elérted már a fájdalmad középpontját,
összeomlottál már a félelemtől bezárkózva sötét, hideg falak mögé?
Vagy az élet csalódásai megnyitottak annyira,
hogy már tudod a szeretet fénye, melegsége mindennél erősebb,
tehát érhet bármilyen  nagy fájdalom?
 
     Az se érdekel, mekkora  a birtokod.
De jó tudnom:
Örülsz ma nekem?
Tudsz-e vajon vadul táncolni az élet csodáitól megrészegülve anélkül,
hogy figyelmeztetnél másokat:
    Legyenek óvatosak, reálisak, mértéktartóak?

    Nem érdekel az se, hogy igazat beszélsz-e.
De azt fontos volt tudnom:
Mersz nekem,
másnak csalódást okozni azért,
hogy hű maradj önmagadhoz?
El tudod-e viselni a csalás vádját anélkül,
hogy megcsalnád saját lelkedet?

    Az se érdekel, hogy bűnös vagy-e, vagy mit vétettél, tévedtél.
Számomra az a jó,
ha hűséges vagy,
és megbízható.

    Teljesen lényegtelen, hát nem érdekel az se, hogy milyen tárgyak vesznek körül.
De jó érzés tudnom:
Te is látod már az útszéli macskatetemben a szépséget?
Te is érzed a Nagy Szellem jelenlétét körülötted nap mint nap?

Ugye sejted, hogy nen érdekel milyen a ruha  rajtad, a hajad színe, vagy éppen hány kiló vagy.
Azonban azt nagyon fontos tudnom,
hogy ha mosolyogsz rám vagy a világra,
az a belsőd szépségéből fakad?
Ha pedig neheztelsz rám valamiért,
annak tényleg én vagyok-e az oka,
nem pedig csak egy szavam,
egy mozdulatom vagy mit tudom is én mi emlékeztet egy másik emberre a múltadból?

    Nem érdekel, hányszor vesztettél.
De fontos éreznem, tudnom:
Együtt tudsz-e élni mosolyogva kudarcaiddal,
s a tóparton az ezüst Hold felé kiáltani:
Igen!

    Ezek után már miért érdekelne, hol éltél eddig, és mennyi pénz van nálad?
Hiszen az számomra a fontos:
Fel tudsz-e állni a kétségbeesés és a fájdalom éjszakája után is,
megviselten, megalázva?
Megpróbálod-e újra és újra,
hogy szeretteidnek, gyermekeidnek megadd mindazt,
amire szükségük van?

    Minek is érdekelne, hogy mire vitted, honnan vetődtél ide,
ha az számomra a kérdés:
Állsz-e velem a tűz közepébe,
amibe lehet,
hogy mennem kell?
Velem jössz akkor is,
ha esetleg majd nekünk kell átvinnünk a szerelmet arra bizonyos  túlsó partra?

    Miért is érdekelne,hogy kitől mit és hol tanultál...,
Ha már tudhatom,
mert láthattam,
mi ad neked erőt és hitet belül,
amikor már látszólag mindennek vége van.

    Ezért már az se érdekel, hogy félsz-e tőlem, gyűlölsz, vagy szeretsz.
    Számomra értékes az az ember,
aki képes,
vagy képessé szeretne válni arra,
hogy egyedül is egy tudjon lenni önmagával még a semmi közepén is.

    Engem meg itt és most az értékel,
– ha Te ilyen ember vagy –,
hogy választanál-e üres óráidra magad mellé,
hogy elsuttogd nekem értékes szavaidat,
tudva biztosan,
hogy átadom azoknak,
akiknek kell.

Mert te vagy az,
aki miatt most vagyok.
Te vagy az ok,
a magyarázat.
 
Köszönöm, köszönöm, hogy vagy!”



E  filmnek, – hasonlóan a  „Láthatatlan történet”, – ami mindennapos történet –, többi filmjéhez, szintén Zsófi és Ádám a két főszereplője.
Nézeteltérés támad közöttük, mire egyikük sértõdötten távozik, kizárja életébõl a másikat,
ezzel gyakorlatilag ráhárít minden felelõsséget, következményt.
Feloldatlan sérelmekkel a szívükben, elõbb vagy utóbb, így vagy úgy, továbblépnek ugyan,
de a megoldatlan, valójában belsõ konfliktusok, újra és újra a régi tartalommal új formában felszínre fognak törni.
Tényleg ez lenne a helyes konfliktuskezelés?
Vagy kössünk valamilyen kompromisszumot ezzel feladva önmagunkat?
Esetleg van megoldás is, ami által kölcsönösen teljebbekké válhatunk a megpróbáltatás révén?
A férfi és nő kapcsolatát megrengető konfliktus után pár órával élhetjünk át  Zsófi gondolatait, pontosabban érzelmeit, ami egy belső időutazásra visz bennünket.

Miért nem tudunk igazán szeretni?
Csak sodródni a hibás szülői mintákat tehetetlenül követve, régi sérelmek számláit folyton behajtani.
Mit tegyünk, hogy szerelmünk hatalmi küzdőtér helyett a szeretet útja legyen?
 
E helyzet benső, lírai ábrázolására tesz a nagyjátékfilm kísérletet, híres, a témához kapcsolódó slágerek klipvilágán keresztül
egy új műfaj, a MOZGÓ-KÉP-ZELET segítségével.
A film új formanyelvet alkalmaz, hasonlóan a nők érzelmi kommunkációjához, annak hiányorientált ködrendszerét alkalmazza.
A cél nem kisebb, mint felrázni a nézőt, hogy cselekedjen amíg lehet, hogy szeretni tudja a másikat.

Mert mi van, ha észnél vagyunk:
Nem hagyom el?
Nem hagynak el?

Mi van, ha tudatosak vagyunk, és gondolataink teremtő erőit konstruktív irányba tudjuk fordítani?

 
szereplők:
Szandtner Anna, Alejandro Tessari, Charles Groom, Benkovics Irén, Ballek Zita, Teszáry Eszter Olga
 
közreműködik:
Robin Williams, Matt Damon,
Ráczkevei Anna, Cserhalmi György, Sinkovits Imre, Tordy Géza, Stohl András és Philippe Noiret

fényképezte:
Alexander Carter, Pablo Zeus, Pepe Arrillo, Hargitay Réka, Alejandro Tessari

zenei előadók, zeneszerzők:
Loreena McKannitt, Aeone, Celine Dion, Ennio Morricone, Máté Péter, Sáry László, Friderika,
Presser Gábor, Yanni, Lajkó Félix, Vivaldi, Enya, Lothlorien, Beethoven, Illés Lajos, Tankcsapda

filmidézetek:
Gus Van Sant – „Good Will Hunting”, Giuseppe Tornatore – „Cinema Paradiso”, Sára Sándor – „Tüske A köröm alatt”

társproducer:
Ferencz Gyöngyi

Szabó Lőrinc, Tóth Krisztina, Oriah - Mountain Dreamer versei,
Szent Pál, Osho és Hamvas Béla írásai,
Szandtner Anna, Lovász Károly és Szekeres Sándor ötleteinek a felhasználásával

írta, eredeti zenéjét szerezte, vágta, producer és rendezte:
Alejandro Tessari



IRODALOMJEGYZÉK


FILMIRODALOM-JEGYZÉK


KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS


CINEMASK xHD


Elnézést kérünk, ez az oldal még nem készült el teljesen.